maanantai 9. tammikuuta 2017

Syndekahvit

Lauantaina juotiin kahvit minun syntymäpäiväni johdosta. 
Pidin ihan vain pienet kahvittelut oman perheen kesken, katsotaan jos ensi vuonna pitäisi isommat pirskeet kun täytän pyöreitä. :)

Tarjolle laitoin ruisnappeja ja tein niihin savulohitäytteen. Nämä tekivät hyvin kauppansa, täytyy siis tehdä toistekin. :)
Lapsia ajatellen olin varannut muutamia keksejä kaupan keksihyllyltä, appelsiini pipareita ja suklaakeksejä.
Kakkuakin oli, tietenkin. ;)

Kokeilin ensimmäistä kertaa puolukkamoussea ja minulle aivan uutta kuorrutetta, mirror glazea!
Olen nähnyt upeita kuvia mirror glaze-kakuista, joten oli pakko itsekin kokeilla. Ihan nappiin se ei mennyt, taisin olla liian hidas sitä kaateasseni, joten reunoille jäi näkymään jonkin verran valumajälkiä. En myöskään onnistunut luomaan haluttua peiliefektiä täysin, joka tuon kuorrutteen ideana on. Itse en myöskään pahemmin pitänyt kuorrutteen mausta, heh. Mutta kyllä siitä muuten ihan kiva kuorrute tuli, vaikkei vastannutkaan odotuksiani. Joskus kokeilen mirror glazea jollain muulla ohjeella, niitä kun on netissä monia. Vielä minä sen peiliefektin saan onnistumaan!







Kiitos kaikille ihanille, jotka tulitte kahvittelemaan! <3


Oletko sinä tehnyt mirror glaze-kakkua? Kaikki vinkit tuohon kuorrutteeseen otan kiitollisena vastaan!

1 kommentti: