perjantai 4. marraskuuta 2016

Hyviä tuulia

Vielä pari päivää sitten ulkona puhalsi kylmä tuuli. Tuuli liikutti hentoista lumikerrosta, joka ei vielä riittänyt peittämään maan pintaa kokonaan. Ei siis mikään kaunis aika vuodesta. Minulle tämä tuuli on kuitenkin puhallellut uusia, hyviä tuulia.

Senni täytti heinäkuussa 3-vuotta, siitä lähtien olen etsiskellyt itselleni töitä. Nyt kun työnhakua on takana reilut 3kk, päätin laajentaa hakukenttääni aktiivisemmin, sillä omanalan hommista ei ole kuulunut mitään.

Töitä töitä on tänä päivänä vaikea saada, joten olen lähestynyt eri yrityksiä työkokeilun merkeissä. 
Viime viikolla menin käymään eräässä paikallisessa pikkupuodissa ja ajattelin kysyä samalla, olisiko sieltä mahdollista saada työkokeilupaikkaa. Olin aika varma, ettei tämäkään nappaa, mutta koska tämä pikkuinen puoti on niin ihana, oli minun pakko yrittää. Ilokseni sain vastauksen: "juu totta kai, laita vain hakemus menemään". 
Siis vau, ihanaa! Olin varmasti yhtä aurinkoa kun tämän kuulin. :)
Samantien lähdin hakemaan TE-toimistolta hakemusta, täytin sen ja työnantaja täytti oman osuutensa, sitten kiikutin hakemuksen takaisin toimistolle. Sitten vain odoteltiin. Jännitti hyväksytäänkö hakemustani. 
Seuraavana päivänä sain soiton, hakemus oli hyväksytty!!! Wuhuu, nyt tiedän mitä teen tammikuun alusta maaliskuun loppuun, mahtavaa! Työnantajakin vaikutti olevan oikein tyytyväinen kun tulen apukädeksi. Uskon, että meillä yhteistyö pelaa, olemme samanhenkisiä. :) Itseasiassa olemme jo ideoineet yhdessä, vaikken ole töitä vielä edes aloittanut. :D

Työkokeilulla ei pääse rikastumaan, mutta sitäkin tärkeämpänä koen työkokemuksen jonka tulen saamaan. Tavoitteenani työkokeilussa on tutustua yrittäjyyteen. Tasaisin väliajoin minulle ehdotetaan, että perustaisin oman leipomon, jossa myisin kakkuja ja sokerimassakoristeita yms.
En ole nyt perustamassa omaa yritystä, mutta ajatus siitä on ollut tuolla takaraivossa jo jonkin aikaa, mitä jos, ehkä joskus. Siksi päätin kääntää tämänkin kortin ja tutustua yrittäjyyteen, selvittää millaista se on.
Työkokeilupaikkani ei ole leipomo, eikä minusta tarvitsekaan. Pääsen pieneen, hurmaavan suloiseen, puotiin jossa saan käyttää luovuuttani hyväksi. Olen tästä mahdollisuudesta kovin iloinen. :)



2 kommenttia: