lauantai 20. helmikuuta 2016

Mitä tapahtuu jos äiti "nukahtaa"

Tänä iltana taapero vaihtoi yöpuvun itse päälleen ilman kiukkua. Iloisena silmät sädehtien hymyili, nauroi ja kumarteli kun äiti taputti ja kehui pienen hienoa saavutusta. :)

Kun vaatteet oli vaihdettu, lähti tyttö viemään vaatteitaan pyykkikoriin.
Itse oikaisin sohvalle ja suljin hetkeksi silmäni. Siitä sainkin ajatuksen, mitä jos esitänkin nukkuvaa, mitä taapero tuumaa.

Aikaisemmin jos olen muka nukkunut, on tyttö tullut ravistelemaan minua ja hokenut "heää äiti, heääää!". Olin melko varma, että nytkin minut tullaan herättämään.

Eipä tultu!
Tyttö hidasti vauhtia kun näki minun "nukkuvan". Hän höpisi jotain itsekseen ja lähti omaan huoneeseensa. Hän palasi sieltä pienen vaaleanpunaisen nukenpyyhkeen kanssa ja tuli luokseni. Tyttö peitteli minut hellästi pyyhkeen alle ja kuiskaili hiljaa jotakin. Sitten hän otti kaikista rakkaimman unilelunsa, Fanny-pupun, ja laittoi sen minun viereeni. Hän antoi sen kaikista tärkeimmän ja rakkaimman unilelunsa minulle! Miten liikuttavaa. Hyvä etten purskahtanut itkuun sillä sekunilla! Miten noin pieni voikaan olla näin hellä ja huomaavainen, ihana. Sain kuitenkin koottua itseni ja esitin edelleen nukkuvaa.

Kun minä "nukuin" Fanny vieressäni, hellästi peiteltynä, meni tyttö itse hakemaan lelujaan ja asettui niiden kanssa olohuoneen lattialla, lampaantaljan päälle istumaan. Ihan hiljaa hän kiuskaili ja leikki kiltisti, välillä minua vilkaisten. <3

Kun sitten "heräsin" tyttö tuli iloisena luokseni ja kysyi heäsikkö. Vastasin joo o, nukuin hetken. Tähän Senni totesi, huomasin. Kysyin oliko hän tuonut Fannyn minulle. Ylpenä hän vastasi: joo ja peitonkin!

Pyysin tytön luokseni halimaan.
Ihana muruseni!




Miten teidän lapset reagoivat jos äiti "nukkuu"?

4 kommenttia:

  1. Voih en kestä, niin suloisesti tehty.♥
    Meillä kun nukuin sohvalla rintatulehduksen aiheuttaman kovan kuumeen vuoksi, niin Aino kävi monesti kuiskaamassa korvaani, että vieläkö äiti on kipeä. Toinen oli niin huolissaan. Ihania nämä pikkuiset.♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännä nähdä miten pienelläkin on jo selkeästi hoivaviettiä ja osaavat olla niin helliä ja huomaavaisia.
      Ihana Aino, ollut huolissaan äidin voinnista. ♡
      Nämä pikkuiset osaavat kyllä olla niin ihania!

      Poista
  2. VOi en kestä!!! Ihana pieni teillä!!! <3 <3 <3

    VastaaPoista