sunnuntai 8. marraskuuta 2015

Näin vietimme isänpäivää

Ihana isänpäivä vietetty, isätkin taisivat tykätä.
Olen kyllä onnekas kun minulla aivan mahtava isä ja tyttärelläkin mitä ihanin isi. <3

Isänpäivän vietto meillä aloitettiin oikeastaan jo lauantaina. Menin Sennin ja isäni kanssa moikkaamaan minun Pappaani. Pappani on nimennyt itsensä ihanasti Vanhaksipapaksi sen jälkeen kun me, hänen lapsenlapsensa, saimme omia lapsia.
Senni lähti innoissaan vierailemaan Vanhallepapalle ja antoi itsetekemänsä kortinkin. Annoimme myös leipomamme mustikkapiirakan, vaniljakastiketta ja valokuvia Sennistä. :)


Nämä pikkulinnut, jotka syntyivät Sennin kädenjäljistä, teimme seurakunnan perhekerhossa.

Lauantai iltana leivoimme Sennin kanssa vielä pekonimuffinseja Tepolle. Niitä syötiin sitten yhdessä kun isi tuli töistä. Aamupalat eivät ole Tepon juttu, siksi hän sai muffinseja jo edellisenä iltana.
Seuraavana aamuna, kun olimme hetken jo heräilleet, annoimme isille kakun.
Mietin aluksi millaisen kakun Tepolle tekisin, mutta sitten välähti! Senninhän se kakku kuuluu tehdä eikä minun! Senni saikin kaupassa itse päättää mitä kakkuun tuli ja hän vastasi myös kokonaan kakun koristelusta. Hieno kakusta tulikin. :)


Ensimmäinen Sennin tekemä kakku :)
Suklainen kinuskikakku karkkikoristein.

Lahjaksi isille Senni antoi itsetehtyjä kortteja ja toki myös lahjoja. Minä olin tilannut magneetteja Sennin kuvilla ja myös minun isäni sai niitä.



Sennin ja Vilman kädenjäljistä teimme kipsivalokset ja niistä taulun Tepolle. Minun isäni sai taulun jossa oli kipsivalos Sennin pikkuisesta jalasta. Kipsin avulla käsien- ja jalan valokseen jäi ihanasti näkyviin kaikki uurteet ja kolmiulotteisina niistä tuli minusta oikein sievät ja herkät.





Tytöt saivat tehdä kortit isille ja pyysin heitä kertomaan asioita isistä ja ihania asioita he kertoivatkin.

Vilma kirjoitti seuraavat asiat korttiinsa:


Isi on kiva
Isi on hyvä rakentaan
Isi rakastaa lapsia
Isi oli kiltti kun kävi mun kanssa kalassa
isi on kiltti


Senni kertoi isistä seuraavaa:

Isi on poika
Isi on keetainen
Minä keinuin isin kanssa piikikonnassa puistossa
Minä haluan kattoa isin kanssa äppääjää. Okei?
Minä olen isin tyttö


Papastaan eli minun isästäni Senni kertoi seuraavaa:

Pappa on kavei
Pappa toittaa kitalaa
Pappa asuu mummulla ja papalla ja tampeella
Pappa antaa jäskiä (jätskiä eli jäätelöä)

Minusta nämä lasten kertomat jutut ovat niin hellyyttäviä ja ne tulevat suoraan sydämestä eivätkä he valehtele, ihan tosiasioita he kertoivat. :)


Törmäsin netissä myös hauskaan ja halpaan lahjaideaan, isin purkkiin. Purkkiin kerätään kiviä ja purkin mukana annetaan seuraavanlainen loru:

Jos stressi sinut valtaan saa,
tämä purkki avun antaa.

Kaada kivet...
Laske ne...
Yksitellen purkkiin pudottele...

Näin katos huono tuuli,
olet jälleen isä hymyhuuli!


Minusta tämä oli niin hauska, että toteutimme tämän Sennin kanssa. Tämä taisi olla Sennistä kaikista mukavin lahja, jonka annoimme. Tyttö keräsi innolla kiviä isille. Hän keräilee kiviä, keppejä, käpyjä ja puiden lehtiä lähes päivittäin itselleen aarteiksi, joten nyt hän oikein innostui kun sai kerätä isillekin kiviä. :D
Kun kivet oli kerätty, ne vietiin sisälle ja Senni ilmoitti että kivet pitää pestä. En vastustellut ja tomerasti tyttö siirsi jakkaran lavuaarin eteen, laittoi tulpan lavuaariin ja kaatoi kivet sinne. Minä laskin kiville vettä ja taapero pesi ne suurella rakkaudella. Kun kivet oli pesty, asetteli tyttö ne nättiin riviin vessapaperin päälle kuivumaan. Kivien kuivuttua ne laitettiin pieneen pilttipurkkiin ja niitä sitten ihailtiin monen monta kertaa. Nyt on isilläkin omat aarrekivet. :)


Sellanen isänpäivä tänä vuonna näin tiivistettynä.
Kysyin vielä Tepolta, mikä päivässä oli parasta. Vastaukseksi sain: Se kun sai olla lasten kanssa. <3


Ihanaa isänpäivää!

3 kommenttia:

  1. Aivan ihania juttuja ja ihan huippu tuo "isin purkki". :)

    VastaaPoista
  2. Ihanasti Senni ja Vilma on osannu kertoa isistä ja papasta <3 harmi kun Antonilta ei voi vielä kysyä, kun ei vastaa :'(
    Sennin tekemä kakku näyttää herkulliselta! :)

    VastaaPoista
  3. Ihania lahjoja teillä on annettu, ja kortit ovat myös todella suloisia!

    Meillä toteutettiin kakku samalla teemalla, Ellu sai valita isälle mieluisat koristeet ja kakku olikin sitten hyvin runsaasti karkeilla kuorrutettu. :D

    VastaaPoista