sunnuntai 7. kesäkuuta 2015

Robottikortti ja superhelppo jäätelöohje

Postauksistani varmaan huomaa, että askartelu ja leivonta ovat minun lempiharrastuksiani. ;)
Toivottavasti joku saa näistä inspiraatiota ja ideoita omiin tekeleisiinsä.

Tänään vietettiin veljenpoikani 6v synttäreitä. Niin kummallista ajatella, että hänkin on syksyllä jo eskarilainen. Vastahan hän syntyi ja kaikki ihastelivat pientä nyyttiä. Hänen jälkeensä vauvoja onkin tupsahdellut meidän sukuun tasaiseen tahtiin lisää. ♡

Reipas eskarilainen sai robottiaiheisen lahjan (minun ja kahden siskoni perheeltä yhteislahja). Minä väkersin aiheeseen sopivan kortin. Melkoisen määrän leikkelin pienenpieniä robotinosia ja taaperon "avustaessa" vieressä palasista muodostui lopulta kiltin ja iloisen näköinen robotti.







Viimeisimmän kakkuni jälkeen en ole leiponut mitään, mutta jäätelöä olen valmistanut itse. Löysin meinaan superhelpon ohjeen! Onneksi kokeilin sitä, sillä jäätelöstä tuli älyttömän hyvää ja sen sai aikaiseksi hyvin pienellä vaivalla. Tämä ei siis ole minun kehittelemäni resepti, en nyt vain millään enää löydä alkuperäistä reseptiä mutta kerron kuinka minä valmistin jäätelöä.

Tähän jädeen et tarvitse jäätelökonetta eikä sinun tarvitse käydä pakastimella sekoittelemassa jäätelömassaa.

Perusraaka-aineet:
4dl kuohukermaa
0,5dl glukoosisiirappia
1 prk kondensoitua maitotiivistettä
Ripaus vaniljasokeria

Vatkaa kerma vaahdoksi. Sekoita lastalla siirappi, maitotiiviste ja vaniljasokeri joukkoon. Kaada noin 1,5l pakastuksen kestävään rasiaan. Minä käytin silikonista leipä/kakkuvuokaa.
Anna massan olla pakkasessa noin 8 tuntia. Valmista! Nauti!

Kondensoiduissa maidoissa on muutamia eri makuja mm. suklaa ja karamelli, jo näitä vaihtelemalla saa aikaiseksi erimakuisia jäätelöitä.
Minä olen nyt kokeillut kahdenlaisia jäätelöitä. Ensimmäisen tein suklaan makuisella kondensoidulla maidolla ja sain aikaiseksi siis suklaajäätelöä. Toisessa kokeilussani käytin ihan sitä tavallista kondensoitua maitoa, mutta lisäsin sekaan mariannerakeita. 

Kummatkin jäätelöt upposivat tällaiselle herkkusuulle, mariannejäätelö oli ehkä aavistuksen parempaa.
Tällä ohjeelle tulee hyvin kermaisia ja makeita jäätelöitä eli superherkkua. Jäätelöistä tulee niin tuhtia tavaraa, etten ainakaan minä voinut tätä kovin paljoa kerralla syödä ja ehkä hyvä niin. ;)

Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Älyttömän helppoa ja yksinkertaista ja taivaallisen hyvää! Sopii hellepäivillekin kun ei tarvitse käyttää uunia tms. ja lopputuloksena saa kylmää jäätelöä. Nams!




2 kommenttia:

  1. Kiitos Ninni jäätelöohjeesta! <3 Tätä täytyy ehdottomasti kokeilla kun pääsen kotiin! ;)

    Ja voi miten ihana kortti jälleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oleppas hyvä! Kenties sinäkin tykästyt tähän jäätelöön ja siitä tulee sinun tämän kesän lempparisi. :D

      Poista