sunnuntai 10. toukokuuta 2015

Näin minä muistin omaa äitiäni äitienpäivänä

Täällä blogissa onkin varmasti näkynyt kuinka suuri merkitys äidilläni on elämässäni.
Hän on ollut minulle aina tuki ja turva, hänelle voi uskoutua ja häneen voi luottaa.
Olen voinut aina (jopa teinivuosinani) kertoa asioistani ja ajatuksistani hänelle. Hän on antanut minun olla juuri tällainen kuin olen. Olen saanut päättää itse elämäni suunnan ja hän on hyväksynyt tekemäni päätökset.
Olen saanut hyviä ohjeita ja neuvoja, sellaisia joita vain oma äiti voi antaa.

Kaiken tämän lisäksi äitini on aivan loistava Mummu tyttärelleni.
Senni saa Mummulta hellyyttä ja huomiota. Mummu on aktiivisesti osana tytön elämää. Mummun luo saa aina mennä ja yhdessä Papan kanssa Mummu puuhastelee Sennin kaikenlaista mukavaa.
Mummu tekee myös hurjan hyvää ruokaa ja mummulassa saa myös suussasulavia herkkuja.

Olen kiitollinen ja iloinen, että äitini tekee ja puuhastelee kaikenlaista kanssamme. Hän järjestää kanssamme milloin minkäkin laisia juhlia ja ompelee Sennille ihania vaatteita, eniten kuitenkin iloitsen siitä, että hän on aidosti läsnä.
Äitini on oikeasti avoin ja lämmin ihminen. Äidin kanssa on hyvä ja turvallinen olla.
Kiitos äiti kun olet olemassa! <3


Minä ja äiti vuonna 1989


Minulla oli ajatus, että annan Sennin kanssa äidilleni yhteisen lahjan (korun ja kangaskassin).
Törmäsin kuitenkin niin ihanaan ideaan, että minun oli aivan pakko toteuttaa se.

Tämä lahja on tehty betonista.
Betonityöt ovat hauskoja tehdä ja tämä oli vielä helppokin toteuttaa. Betonityöt sopivat kuin nakutettu ulos pihaa koristamaan. Tämä betonikoriste toimii vielä kaiken kukkuraksi alustana tuikuille tai pienille kynttilöille.
Äitini sai suloiset pienet betoniset saappat. Muotteina käytin vanhoja lastensaappaita ja kolo tuikulle syntyi kertakäyttömukia apuna käyttäen. Kun betoni oli kuivunut, poistin saappaat. Saappat piti leikata mattoveitsellä palasiksi, jotta sain työn ehjänä ulos.
Kun muotit oli poistettu, viimeistelin saappat vielä pitsillä ja lisäsin tuoksutuikut.
Minusta betonityöt ovat kauniita, ihanan rouheita, kauniita juuri sellaisinaan. Tiedän äitini pitävän myös niistä ja siksi teinkin nämä hänelle.

Tällaiseen pakettiin käärin betonisaappaat

ja tältä paketin sisältö näyttää





Rakas äitini ansaitsee toki myös äitienpäiväkortin.
Kortti kuvastaa mielestäni äitiäni hyvin. :)





Äiti nauraa meidän nauruamme,
itkee meidän kyyneliämme,
vastaa meidän rakkauteemme,
pelkää meidän pelkojamme.

Äiti elää myötä iloissamme,
huolehtii kaikkia huoliamme
ja kaikki toivomme,
kaikki unelmamme
äiti toivoo ja uneksii kanssamme!




Hyvää äitienpäivää kaikille äideille!

2 kommenttia:

  1. Aivan ihanat nuo saappaat. :)
    Pitääkin pitää mielessä jos tekis tuommoiset itselle kun jotkut pienet saappaat menee käyttökelvottomaan kuntoon.
    Ihanaa äitienpäivää sinne.♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Äitinikin piti niistä. :)

      Joo vanhoja lastensaappaita ei kannata heittää pois. Betonityön jälkeen ne tosin ovat jo totaalisesti roskiskamaa. :)

      Poista