torstai 12. helmikuuta 2015

Kun Mummu ompelee

Hurahdin yläasteella ompelemiseen, kiitos ihanan käsityöopettajani (ala-asteella en tykännyt sitten yhtään käsitöistä).
Kaikenlaista sitä tulikin ommeltua aina tilkkupeitosta vaatteisiin. 
Tekeleeni annoin usein lahjaksi mm. siskoni lapset saivat niitä jouluisin.

Vuosien varrella ompeluvimma on hieman laantunut, muttei toki kadonnut kokonaan.
Viime viikonloppuna autoin ystävääni verhojen ompelussa, mutta sitä ennen olen tainnut ommella joululahjojen parissa. 
Kohta voisi laittaa taas ompelukoneen surraamaan, sillä kävimme eilen äitini kanssa kangaskaupassa.
Äitini osaa ommella ihania lastenvaatteita ja ostimmekin kangasta erääseen projektiin jonka toivon äitini totetuttavan. Itsekin luultavasti kykenisin ompelemaan Sennille vaatteita, mutta minulla ei ole saumuria ja pelkällä ompelukoneella on kurja ommella vaatteita.

Sen sijaan minun olisi tarkoitus ommella Sennin huoneeseen lippuviiri ja nyt siihen on jo kankaat ostettuna, enää toteutus puuttuu. ;)
Äitini olikin jo ehtinyt ompelemaan Sennille ihanat pilkulliset legginsit Noshin kankaasta sekä söpön liivimekon minun ostamastani pandakankaasta.
Äitini oli myös virkannut ylisöpöt pannulaput Sennille! Minulla on itselläkin samankaltaiset ja Senni on ihaillut niitä kovasti, nyt hän sai ihan omat.
Kiinnitin Sennin leikkihellan kylkeen koukun johon pannulaput saa ripustettua. Nyt on hyvä kokkailla kun sormet eivät pala. :)






Onko sinulla sukulaista tai tuttavaa joka ilahduttaa perhettänne käsitöillään?
Vai oletko kenties itse näppärä näpeistäsi?


Blogini 1v arvontaan ehtii vielä osallistua! Palkintona on äitini ompelema käsipyyhe, sitruunan makuista valkosuklaata ja minun tekemiäni saippuoita. Arvontaan pääset tästä.

1 kommentti:

  1. Sennin uudet vaatteet ovat ihania!
    Ja nuo patalaput! <3 söpöt :)

    VastaaPoista