maanantai 10. marraskuuta 2014

Isänpäivä!

Isi on mulle korvaamaton,
sinun kanssasi hyvä olla on.
Tuki, turva ja läheisyys,
ne kuuluvat isi sun syleilyys.
Kiitos kun jaksat huolta kantaa
ja kaikkesi lapsillesi aina antaa.


Papalla on kokemusta, 
elämästä näkemystä.
Neuvoja saamme hyviä,
ne ovat kuin kultajyviä.
Niitä jatkossa arvostamme,
nyt vain onnea toivotamme.


Isi,
tässä sinulle on pienen pieni käsi.
Minä, sinun lapsesi,
elän lähelläsi.
kasvan, kasvan nopeasti,
tie vie toisiin kyliin.
Tänään vielä aikaa on,
ota minut syliin.


Tällaisia onnentoivotuksia kirjoitin tänä vuonna isänpäiväkortteihin.

Isänpäiväkortit askarreltiin Sennin kanssa yhdessä. Piirsimme Sennin kädenjäljen valkoiselle kartongille ja minä leikkasin ne irti. Sormista tuli söpöt hattivatit, kun niihin piirsi silmät ja askarteli kädet. Senni sai piirtää ja värittää hienot taideteokset korttien nurjille puolille. Korteista tuli mielestäni ihan hauskat. :)


Isänpäivä me aloitettiin rauhallisesti. Senni herätti minut kurottelemalla pinnasängystään ja silitteli minun poskeani. Herätin Tepon ja Senni nostettiin meidän väliin. Siinä sitten köllöteltiin kaikki hetken aikaa ja isi sai haleja ja pusuja. Senni antoi isille lahjankin.

Lahjaksi Teppo sai meiltä, kortin lisäksi, valokuva postimerkkejä. Sennin kuvalla tietenkin. Teppo keräilee postimerkkejä, niin siksi tämä oli kiva lahja. Teppo pitikin postimerkeistä ja sanoi, ettei raaski käyttää niitä.
Lisäksi teimme Sennin kanssa isille kakun. Kakkuun tuli mm. minttukrokanttisuklaata, valkosuklaata ja lontoonrakeita eli karkkeja joista Teppo pitää.


Tepon lahjat

Tepon kakku.
Yrittää esittää sydäntä :D


Iltapäivällä Vilmakin tuli ilahduttamaan Teppoa ja annoimme heidän olla hetken kaksin. 
Sitten lähdimme onnittelemaan minun isääni. Isäni on minulle erittäin tärkeä ja rakas, enkä voisi kuvitellakaan etten häntä muistaisi isänpäivänä. Hän on myös aivan mahtava Pappa, tykkää puuhailla lasten kanssa ja hemmottelee heitä herkuilla. :)
Isänikin sai hattivatti-kortin ja hän piti siitä kovasti. Lisäksi hän sai rommi-kahvia ja hiirimaton minun ja Sennin valokuvilla. 

Kakkukiintiökin tuli ääriä myöteen täyteen, sillä olimme syöneet aamulla minun ja Sennin tekemää kakkua ja vanhempieni luona oli tarjolla peräti kahta erilaista kakkua. Illalla Teppo pääsi maistelemaan vielä yhtä kakkua Vilman kotiin. Oli varmasti maha täynnä makeaa meidän isillä. ;)


Minun isäni lahjat


Missä te vietitte isänpäivän?

4 kommenttia:

  1. Ihanat hattivatit!! :D

    Meilläkin sai isi lahjaksi hiirimaton - vieläpä tuolla samalla taustan puukuvioinnilla. Toivottavasti kuvapinta säilyy siinä hyvänä pitkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!

      Minusta hiirimatto vaikutti varsin kestävältä, toivotaan että ne myös ovat sitä. :)

      Poista
  2. Ihanat isänpäiväkortit! :) Ja tosi mukavat lahjaideat, pitääkin laittaa korvan taakse!

    Meillä oli vähän erilaista, mie kotiuduin reissusta vasta päivällä. Isänpäivä olikin meillä juhlittu vähän etukäteen, jo perjantaina lahjoin ja kakulla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Ei kai se niin justiinsa ole minä päivänä sitä juhlitaan, tärkeintä on että muistaa. :)

      Poista