maanantai 30. kesäkuuta 2014

Onnellinen onnellinen onnellinen Ninni!

Senni täyttää pian vuoden ja siksi minun oli mentävä sokerirasitustestin kontrolliin.
Raskausajandiabetes on vielä hyvin mielessä ja minua pelotti aivan kamalasti, että diabetes jatkuisi myös vauvan synnyttyä. Koin syyllisyyttä siitä, että minulla oli odotusaikana daibetes, onneksi jaksoin olla sinnikäs ja sain sen tiukalla ruokavaliolla kuriin ja insuliinihoidoilta vältyttiin. Sennin synnyttyä olen kuitenkin syönyt taas ihan normaalia, terveellistä, kotiruokaa ja joskus herkuttelenkin, siksi pelkäsin että diabetes kolkuttelisi taas.
Olin jopa vihainen itselleni, olenko voinut syödä itseni sairaaksi, kamalaksi sokeripalloksi! Millainen esimerkki olisinkaan Sennille jos sairastuisin. Itsesyytökset eivät tietenkään olisi asiaa auttaneet, mutta tuollaisia ajatuksia päässäni pyöri. Diabetesta osataan nykyään hoitaa hyvin ja sitä sairastavat voivat elää lähes tavallista elämää, se ei silti lohduttanut minua, olin jo valmiiksi niin vihainen itselleni ja peloissani.

Viime perjantaina meni aikaisin aamusta sokerirasitustestiin juomaan sitä litkua ja istuskelemaan pariksi tunniksi ja verta otettiin kolmeen kertaan. Teppo oli ihana kun oli ostanut minulle kasan ihania lehtiä, jotta sain ajan kulumaan kun ei saanut edes kävellä. Testi itsessään meni hyvin, ei tullut huonoa oloa tai muutakaan.
Toivoin, että olisin saanut tulokset jo samana päivänä, mutta jouduin odottamaan niitä viikonlopun yli. Oli kyllä pitkä viikonloppu odottaa ja jännittää!!!

Tämä aamukin tuntui kovin pitkältä, piti odottaa että neuvolan puhelinaika olisi ja voisin soittaa sinne kysyäkseni tuloksia. Kyttäsin kelloa ja kun se oli tasan 12 soitin neuvolaan. Onneksi neuvolan tätimme vastasi heti ja sanoi että tulokset ovat tulleet. Ja tuloksissa ei ollut mitään häikkää, kaikki oli paremminkin kuin hyvin!!! Niin iso taakka putosi kyllä tämän äidin harteilta ja sydämmeltä että huh huijaa! Kyllä se terveys vain on niin iso juttu, varsinkin kun on tuo pieni ihminen jonka kasvua ja kehitystä tahtoo seurata ja auttaa parhaansa mukaan. <3

Olen kyllä nyt niin iloinen ja onnellinen! Jos vain ei sada niin taidamme lähteä Sennin kanssa pyörälenkille ilouutisten kunniaksi, kunhan neiti vain herää päiväuniltaan. :)



6 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Juu tämä oli todellakin ihana ja hyvä uutinen :)

      Poista
  2. Huojentava uutinen totisesti :) harvoin omaa terveyttä tulee edes ajateltua, kunnes jokin järisyttää sitä. Onneksi kaikki oli hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, sitä tulee ajateltua vasta kun on vaarana menettää oma terveys.

      Poista
  3. Mäkin oon niin onnellinen sun puolesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, nyt on kyllä niin huojentunut olo. :)

      Poista