maanantai 12. toukokuuta 2014

Vilman syntymäpäivä

Kahdeksanvuotias koululainen
metsätiellä kulkee.
Tulee vastaan keijukainen
syliin hänet sulkee.
Synttärilahjan mukavan
hälle ojentaa,
yllätys on täydellinen,
oisko päivää hauskempaa.

Tänään Vilma täyttää jo 8-vuotta! <3
Aika on mennyt hurjaa vauhtia, vastahan tyttö oli pieni palleroinen ja nyt jo koululainen. :)
Vilma oli 3-vuotias kun tapasin hänet ensimmäistä kertaa. Olemme tulleet aina erittäin hyvin toimeen, minä pidän Vilmasta ja Vilma pitää minusta. Päätin jo ennen kuin edes olin tavannut Vilmaa, etten ala halailla tai muutenkaan tuppautua väkisin liian lähelle tyttöä jos hän ei halua. Ajattelin että tyttö saa itse lähestyä minua kun siltä tuntuu. Vilma otti minut kuitenkin heti avosylin vastaan. Muistan kuinka ensimmäisenä iltana Teppo meni nukuttamaan Vilmaa ja minä jäin olkkariin, jotta neiti saisi käydä rauhassa nukkumaan. Ei mennyt kuitenkaan kauaa kun pikkuinen tyttönen tepasteli makuuhuoneesta luokseni ja halusi antaa minulle iltahalin ja hyvänyönpusun. <3 Sen hetken muistan varmasti aina. <3 Silloin tiesin, että me tulemme toimeen keskenämme. :)
Yksi ihana muisto on myös jäänyt mieleeni, sillon Vilma taisi olla 4-vuotias. Hän tuli kysymän minulta rakastanko häntä. Kun vastasin, että tietenkin rakastan, nousi hymy neidin kasvoille ja hän tokaisi "hyvä, sitten minulla on neljä rakastajaa". :D Yritin pidätellä nauruani, eihän tuon ikäinen vielä ymmärrä mikä rakastaja on, hän ajattelin sen tarkoittavan niitä ihmisiä jotka häntä rakastavat. Ja rakkauttahan ei voi koskaan antaa liikaa lapselle. <3


Näin pieni tytön tylleröinen Vilma oli kun hänet tapasin ensimmäistä kertaa.

<3

Minä ja Vilma kalliolla syksyllä 2012

Samaiselta kalliolta 2012.
Minusta tämä on ihanan herkkä kuva.



Vilman 8-vuotis synttäreitä juhlittiin viime lauantaina. Kuten aikaisempinakin vuosina, juhlat olivat Vilman kotona. Kaikki osapuolet tulevat hyvin toimeen keskenään, joten tällaiset syntymäpäiväjuhlat on mahdollista järjestää. Luulen, että Vilmastakin on mukavaa kun kaikki ovat yhtäaikaa koolla.
Me olemme tietenkin Tepon kanssa auttaneet juhlien järjestelyssä. Minä olen aina leiponut jotakin ja niin tein tänäkin vuonna.
Tein kakkutikkareita, vaahtokarkkeja ja feta-tomaattipiirakan. Kakkutikkarit onnistuivat hyvin, Vilma oli koristelemassa niitä kanssani. Vaahtokarkitkin onnistuivat hyvin, vaikka olin testannut niiden tekemistä vain kerran aikaisemmin. Ne näyttivätkin maistuvan lapsille, aikuisten makuun ne taisivat olla liian makeita ja niin olivat varmasti myös kakkutikkarit. Feta-tomaattipiirakan tein ensimmäistä kertaa laktoosittomana, muuten piiras onnitui hyvin, mutta se oli hitusen liian suolainen minun makuuni, onneksi oli juotavaa. :D Myös Vilman äiti oli loihtinut monenlaisia herkkuja mm. mutakakun ja täytekakun.

Toki annoimme Vilmalle myös lahjan. Lahjan valitseminen olikin tänä vuonna hankalaa, sillä emme halunneet antaa mitään lelua. Koruja olemme antaneet useampana vuonna, joten nyt emme halunneet antaa koruakaan. Minun pääni löi ihan tyhjää, mutta onneksi Teppo keksi hyvän lahjan. Vilma on kova tyttö kalastamaan ja Teppo saikin idean, että antaimme hänelle ikioman virvelin (mato-onki hänellä jo on). Tästä ei ole kauaakaan kun Vilma ja Teppo olivat kalassa ja Vilma saikin isoja vonkaleita. Hän halusi myös kokeilla isänsä virveliä.
Luulen että antamamme lahja oli mieluinen. Antamamme virveli on sellainen lasten virveli (angry birds) mutta kuitenkin niin tukevaa tekoa, että sillä voi oikeastikin kalastaa, ei siis mikä lelu. Lisäksi annoimme yhden vieheen ja viehelaatikon, johon neiti saa itse kerätä omat vieheensä. :)

Pari viikkoa sitten otettu kuva.
Oli kuulema tyttö ollut ylpeä saalistaan. :)

Minä ja Senni lähdössä Vilman juhliin.

Kakkutikkarit.
Teppo toimi esillelaittajana eikä ollut ottanut sellofaaneja pois tikkareiden päältä, mutta eipä se haitannut.

Vaahtokarkit (piparminttu ja metsämarja), kakkutikkarit sekä feta-tomattipiirakka.

Synttärisankari <3


Viime vuonna juhlimme Vilman syntymäpäiviä myös keskenämme, paikalla olivat molemmat Vilman perheet. Grillailimme ja pelasimme ulkopelejä. Vilma onkin sanonut, että se on ollut hänen elämänsä paras päivä. Tänä vuonna olisi tarkoitus viettää samankaltainen päivä. Nyt vain odotellaan lämpimämpiä säitä, jotta voidaan viettää koko päivä ulkona yhdessä puuhastellen. :)

4 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitoksia! :-)
      Joo olen hurahtanut noihin kallioihin. :-D

      Poista
  2. Onnea vielä vilmalle! Toi kuva, missä on ihan pieni vielä siivouspuuhissa on ihana :) ja viimeisessä on jo iso koululainen! Kakkutikkarit näyttää hyvilt :P

    VastaaPoista