sunnuntai 11. toukokuuta 2014

Ensimmäinen äitienpäiväni

Ensimmäinen äitienpäiväni oli ihana, suloinen ja hellyyttävä. On vieläkin uskomatonta ajatella, että minäkin olen nyt äiti, niin kauan äitiydestä haaveilin!

Mummia ja Mummua muistettiin kuvalahjoilla. Senni on vielä niin pieni, että askartelu jätetään sitten tuleviin vuosiin. Vilman kanssa askarreltiin kyllä, niin kuin muinakin vuosina ollaan tehty. :)

Mummin ja Mummun lahjat:

Senni ja Anton antoivat yhteisen lahjan ja kortin Mummulle.
Kortin kannessa olevat ylemmät pienet varpaat ovat Antonin ja alemmat ovat Sennin. <3

Mummun muki.
Senni ja Anton antoivat papalle isäinpäivänä kuvamukin, nyt on Mummullakin omansa. :)
Sennin kortti Mummille.
Minusta tuo runo on ihana ja aivan tosi.

Mummikin sai mukin.




Vilman kanssa tein myös äitienpäivälahjoja ja kortteja. Lahjat menivät Vilman äidille ja Mummille.
Kortin aiheen näin muistaakseni joskus jostain blogista, en vain nyt muista mistä. Se siis esittää koivua, joka on tehty lapsen kädenjäljestä. Lahjaksi tehtiin itse palasaippuoita, valkoapilan tuoksulla. Saippuat oli kiva ja helppo tehdä ja niistä tuli oikein raikaan ja kesäisen tuoksuisia. Vilma oli ihan innoissaan kun kerroin, että teemme itse saippuoita. Minä sulatin massan ja Vilma sai lisätä värit, tuoksun ja toimia sekoittajana. Vilman tehtäviin kuului myös helmien lisäys silikonimuotteihin ennen kuin minä lisäsin sulan saippuamassan.
Saippuan tekeminen Vilman kanssa oli kyllä todella kivaa ja uskon, että lahjojen saajat pitivät myös saippuoistaan. :)

Tällaisia niistä sitten tuli:

Ruusu ja sydänsaippuat, valkoapilatuoksulla.

Vilman itse askartelema kortti.



Eikä minuakaan jätetty lahjoitta. Olin toivonut arkista ja simppeliä rannekorua. Vielä raskausaikana käytin koruja lähes päivittäin, mutta Sennin syntymän jälkeen olen pitänyt lähinnä vain korviksia. Ranne- ja kaulakoruista piti luopua, koska ne olisivat hajonneet pikkuisen käsittelyssä. Nyt toivoinkin korua, josta ei roikkuisi mitään mihin pikkuinen voi takertua, lisäksi koru tulisi olla hieman jämäkämpi, ei mikään rimpula. Sainkin aivan täydellisen rannekorun. Korun lisäksi Teppo oli ostanut kaikkea ihanaa mm. muumi-tarjottimia ja leivonnaiskirjan. Minulle olisi rittänyt se rannekoru, mutta Tepolla on tapana aina ostaa ihan kamalasti kaikkea. :D Ihanin lahja oli kuitenkin Tepon leipoma tiikerikakku <3. Taisi olla ensimmäinen kerta kun Teppo leipoo minulle, söpöä.

Teppo oli myös askarrellut kortin jossa oli tämä runo:
Kukkakimpun kauniin solmin
äidin oman iloksi.
Siihen kimppuun sisään laitan
rakkaat muistot mausteeksi.
Mukana on pienet hetket
monet, monet hauskat retket,
menneet päivät kuukausien
äidin hellän rakkauden.
Tämän kaiken olen saanut sulta
Kiitos oma Äiti-kulta!

Lopussa oli vielä Sennin nimikirjoitus <3


Tiikerikakku :)

Ihana rannekoruni.

:)



Äitienpäivä aamu vietettiin Tepon ja Sennin kanssa kotona. Päivä ja iltapäivä meni Mummulassa ja sitten Mummilassa. Hautausmaallakin käytiin viemässä kukka minun Mummini haudalle.
Parempaa äitienpäivää ei olisi voinut toivoakaan, onhan minulla maailman ihanin äiti ja tytär. <3

Äitini oli leiponut todella kauniin ja herkullisen kakun :)



Ihanaa äitienpäivää kaikille äideille ja isoäideille! <3 <3 <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti